SP-Kamerlid Bart van Kent naar Den Helder !

8 oktober 2022

SP-Kamerlid Bart van Kent naar Den Helder !

Bart van Kent komt naar Den Helder !

VOOR BIJEENKOMST “GOED PENSIOEN EN MEER KOOPKRACHT”

Het vermogen van de pensioenfondsen is de afgelopen 12 jaar van zo’n 600 tot bijna 2.000 miljard gestegen. Het geld klotst tegen de plinten. Ondertussen hebben gepensioneerden in diezelfde periode geen indexatie gekregen van hun pensioen. Daarom hebben zij nu meer dan 20% koopkrachtverlies, omdat alle kosten wel elk jaar stijgen.

We verlagen de AOW-leeftijd naar 65 jaar, zodat iedereen voortaan vanaf 65 jaar kan stoppen met werken.

Velen hebben nu moeite rond te komen of kunnen niet zoals gehoopt genieten van hun pensioen. Dit treft ook de werkende mensen van nu; zij moeten eindeloos doorwerken, krijgen niet meer AOW op 65 en ook eerder stoppen met werken bij zware beroepen is hen ontnomen. Het pensioenakkoord is een drama. Dat moet anders. Maar dat gaat niet vanzelf, dat kunnen we alleen samen voor elkaar krijgen.

TIJD VOOR VERZET!

Onze pensioenen worden onzekerder door de verslechtering van de pensioenwet. De Wet Toekomst Pensioenen (WTP), wordt door de regering met grote haast door de Tweede Kamer gedrukt. Deze wet maakt onze pensioenen individueler en onzekerder, bovendien worden de onzinnige rekenregels die nu indexatie tegenhouden niet aangepakt.

Pensioenen gaan nog meer meebewegen met de financiële markten en verzekeraars zien hun kans schoon om meer geld te gaan verdienen aan pensioenen. Als verzekeraars steeds meer overnemen zullen we in de toekomst geen grip en zeggenschap meer hebben op ons pensioen. Bovendien blijft de AOW-leeftijd stijgen, is er geen regeling om op tijd te stoppen en gaan er miljarden(bonussen) van pensioengeld naar financiële instellingen en consultants. Dit raakt jongeren en ouderen keihard.

Kom naar de pensioen informatie- en actiebijeenkomst. Hier spreken we met elkaar, met pensioenexperts, activisten en SP Kamerlid Bart van Kent over de afbraak van ons pensioenstelsel en hoe we dit samen kunnen stoppen.

Meld je nu aan voor de bijeenkomst in:

M.F.C. De Boerderij op zaterdag 15 oktober 2022. Aanvang 13.00 uur (inloop vanaf 12.30 uur)

Aanmelden: denhelder@sp.nl  of tel. nr. 06 - 48 21 09 35