BUURTBIJEENKOMST IN JERUZALEMBUURT.

16 oktober 2022

BUURTBIJEENKOMST IN JERUZALEMBUURT.

Op vrijdag 21 oktober, aanvang 20.00 uur, organiseert de SP Den Helder een buurtbijeenkomst in en voor de bewoners van de Jeruzalembuurt.

Deze avond wordt gehouden in buurthuis “De Kroft” aan de Hortensiastraat. Afgelopen zondag hebben we uitnodigingen huis aan huis verspreid.

Aanleiding voor deze avond is een eerder bezoek in september van SP-leden aan de Jeruzalembuurt. Er werd toen aan de bewoners gevraagd hoe en of men problemen ondervond door de stijgende prijzen van de boodschappen, energiekosten, huurverhogingen en benzinekosten. Omdat er opvallend vaak ook opmerkingen over de onderhoudstoestand en isolatie van huurwoningen waren, organiseert de SP deze bijeenkomst. Het bestuur  van de SP Den Helder wil graag van de bewoners van de Jeruzalembuurt horen tegen welke problemen men aanloopt. Dit kan gaan over de woningen, aanvragen van energietoeslag bij de gemeente of andere zaken. We willen dan samen met de bewoners kijken welke oplossingen gevonden kunnen worden of op welke deur er geklopt moet worden om tot oplossingen te komen.

De SP trekt van oudsher ( al sinds 1972 ) de wijken en buurten in en ondersteunt mensen met actievoeren om problemen in de leefsituatie aan te kaarten.

Eigenlijk is dit core business van de SP.